Om bloggen ...

Bloggen drivs av två tjejer från centrala Göteborg, Sofia (till höger) och Ida (till vänster).


LOFTMYND ♥

Många frågar vad Loftmynd egentligen betyder, och det betyder alltså fotografera på isländska.

Bloggens historia

Vi hade bestämt oss för att starta en blogg tillsammans, med bilder tagna av oss.
Men fan vad svårt det var att komma på ett namn, tillslut öppnade vi google translate och skrev in lite allt möjligt som hade med foton att göra.
Vi hade egentligen hittat ett annat namn vi skulle ha på bloggen, men det var upptaget. Fast efter några språkbyten kom vi fram till att Loftmynd passade bättre.

Copyright

Vi vill att alla respekterar att det är copyright på alla bilder vi lägger upp på bloggen, ingen har alltså rätt att kopiera text, bilder, headers eller bakgrunder från våran blogg.
Att hämta insperation till bilder är inte att kopiera, men vi vill inte se att du påstår på din blogg att det var du som kom på det.

Ida och Sofia ...

Vi bor fem minuter ifrån varandra i centrala Göteborg. Vi lärde känna varandra förra året, när våra klasser slogs ihop, och även om vi inte går i samma skola nu, träffas vi ofta.

På bloggen är det Sofia som är bäst på koderna och Ida som gör headers och bakgrunder för det mesta, men vi kommer alltid med idéer till varandra, så inget på bloggen är gjort av en av oss.

Sofia
Hej, det är jag som är Sofia, kallas Sosso.
Jag är född -97 och är alltså 13 år.
Jag fotar med Pentax K-x eller med min digitalkamera Casio EX-Z250.
Sofia ♥

Ida
Det är jag som är Ida då.
Jag är född samma år som Sofia, 1997 och fotar med min älskade Nikon D3000. 
Ida ♥

KRAAM IDA OCH SOFIA


Kommentarer
Postat av: CJ

Åh jaså, jag förstod inte att bloggen skrevs av två tjejer. :) Tack för rösten i alla fall!

2010-10-25 @ 16:21:29
URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Sofia och Ida heter vi som driver bloggen då. Vi är två tjejer (endel missuppfattar och kommenterar t.ex. "shit vad fint du målar" på ett av Sofias inlägg när det bara är Ida som målar på bloggen). Vi är lika gamla, födda 1997 och bor i Göteborg. Läs om Ida ...
Ida heter jag då ;) Jag är född 1997 i Göteborg, och har bott i Göteborg hela mitt liv också :) Jag älskar att fota och måla och på fritiden rider jag. (; Läs om Sofia ...
Sofia här :) Är född samma år och i samma stad som Ida, Göteborg 1997. Vi har typ samma intressen också fast jag rider inte. ^^